Monday 1 September 2014

Rawatan Urutan Kaki Reflexology

Rawatan Refleksologi merupakan satu kaedah perubatan tertua didunia. Urutan di buat di bahagian Tapak Kaki sahaja dan ia boleh menyembuhkan pelbagai penyakit dengan cepat dan berkesan.

Rawatan ini dapat membantu pesakit mencapai tahap kesihatan yang lebih baik dan ia juga dapat menilai tahap kesihatan pesakit apabila ia di urut. Setiap titik refleksi (titik pusat urat saraf) mempunyai hubungan dengan organ tubuh. Melalui urutan/pemicitan dan tekanan kepada bahagian titik refleksi, perawat akan dapat mengetahui sakit pesakit.

Rawatan Refleksologi sesuai untuk pelbagai peringkat umur. Rawatan tanpa pembedahan tetapi boleh menyembuhkan penyakit yang dihidapi.

Antara faedah rawatan refleksi antaranya; boleh mengurang/menyembuhkan penyakit, dapat menghilangkan sesuatu kesakitan yang tiba-tiba pada bahagian tubuh, dapat menambahkan kesihatan tubuh secara keseluruhan dan dapat mengembalikan tahap kepansan suhu badan serta mengembalikan/melancarkan perjalanan darah dalam badan . 

Kebaikan rawatan refleksi ; boleh mengatasi ketengangan urat saraf serta menenangkan saraf dan menguatkan otot, dapat melancarkan aliran darah supaya dapat membawa bekalan zat makanan,enzim,hormon dan oksigen ke seluruh badan dan dapat mengeluarkan darah/segala jenis kotoran atau toksin menerusi saluran sistem buangan seperti peluh, saluran kencing dan sebagainya.

No comments:

Post a Comment